Wednesday 10 March 2010

Semoga berbahagia di sana

Innalillahiwainnailaihirojiun. Sesungguhnya mati itu pasti bagi setiap yang hidup. Kepada Allah jua kita kembali. Semoga arwah Ambok (atuk sebelah Ummi), Hj Ismail bin Hj Makkah ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh. Arwah kembali kepadaNya pada jam 2 pagi Selasa, 9 Mac 2010 (waktu Malaysia). Agak ralat kerana tak dapat nak ziarah, hanya doa yang mampu kami titipkan buatnya.

Kali terakhir kami berjumpa sebelum kami datang ke UK pada September 2007. Masa tu lupa nak bergambar. Gambar kenangan ini diambil semasa Aidiladha 2006 untuk tatapan kami sekeluarga dan cucu-cucunya yang tak sempat bersua muka di masa hadapan. Semoga Allah memberkati hidup Ambok dan di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Kenangan bersama Arwah Ambok di pagi raya. Semoga Allah tabahkan hati Makwe (nenek Ummi) menghadapi hari-hari yang mendatang.

Semoga Mak dan Abah sabar dengan ujian yang menimpa.
4 generasi, 1st: Arwah Ambok & Makwe, 2nd: Mak & Abah, 3rd: Kami adik beradik, 4th: Cucu-cucu (anak-anak kak long). Masa ni Insyirah masih berada dalam perut Ummi 4 bulan
Semoga kematian ini menjadi iktibar kepada kita yang masih hidup agar lebih menghargai nikmat Allah yang diberikan.Semoga kita sentiasa mempersiapkan diri menghadapi mati yang kita tidak ketahui bila masanya. Tidak kira tua atau muda, yang pasti bila-bila masa sahaja kita boleh dipanggil olehNya. Semoga kita semua mati dalam keadaan beriman, amin.

No comments: