Tuesday 11 June 2013

Single window die-cut hardcover photobook - RM61 (55.5% Off)


Lagi promosi untuk voucher photobook dari 10 Jun - 19 Jun 2013. Jika berminat sila klik LINK ini dan beli sebelum 19 Jun 2013. Jika sudah beli voucher ini, ianya boleh digunakan sebelum 19 Disember 2013.

Apa beza photobook ini dengan promosi yang sebelum ini? Bezanya pada cover, masih hardcover cuma ada tingkap kecik/lubang pada hardcover itu. Gambar tidak diprint pada cover, berbeza dengan sebelum ni gambar diprint pada cover. Kemudian kali ini ada dua bentuk sama ada nak jenis portrait (menegak) ataupun landscape (melintang), ikut pilihan suka jenis yang mana. Offer photobook yang sebelum ini bentuk portrait sahaja. Oh ya, saya belum pernah ada yang jenis portrait sebelum ini. Koleksi photobook sebelum ini bentuk landscape dan square sahaja. Tak sabar nak design yang jenis portrait lepas ni. Sudah install PIXAJOY software dan tengok design template dari PIXAJOY ni nampak sangat cute.

Dari segi jenis cover pula, koleksi yang ada jenis hardcover, window die-cut hardcover dan juga softcover tetapi bukan dari PIXAJOY. So tak tau nak komen macam mana kualiti yang akan dihasilkan oleh PIXAJOY sebab tak guna lagi vouchernya :) (tak sempat lagi nak design dan deadline lambat lagi Disember!) Tetapi, berdasarkan daripada koleksi yang ada, saya lebih suka jenis hardcover yang gambar diprint terus atas kulit photobook tu. Lagi besar dan jelas gitu, puas hati! :) Tetapi jika nak kelainan dan nampak elegant yang window-die cut hardcover ni sempoi juga :) Yang softcover, kena lebih berhati-hati untuk menjaganya lebih-lebih lagi jika anak-anak (kurang dari 4 tahun) yang membelek, boleh koyak dibuatnya jika tidak dipantau betul-betul.

Pada promosi yang lalu ada rakan yang berminat bertanyakan sama ada yang offer ini betul-betul murah ke? Bagi saya murah dah sebab lebih dari 50% kurang, cumanya saya pernah dapat yang paling murah setakat ini 79% off bagi saiz A4 untuk 40 mukasurat! Beliau nak beli sehingga 10 photobook. Gulp, terkejut! Bukan apa saya risau jika kualiti yang dihasilkan tidak menepati citarasa mereka dari segi kualiti kertas dan kualiti gambar yang diprint nanti saya akan rasa bersalah sebab saya yang cadangkan, huhuhu. Pada pendapat saya baik order satu atau dua terlebih dahulu dan lihat kualiti hasilnya macam mana. Jika berpuas hati baru order lagi di kemudian hari. Bukan apa sebab akan ada 3 kali lagi promosi dari PIXAJOY, cuma saya tidak tahu jenis photobook yang mana yang akan ditawarkan.


Saya berminat offer pada gambar photobook yang minggu terakhir tu sebab nampak macam jenis hardcover landscape. Tapi tak nak mengharap sangat sebab masih belum pasti :)

Semoga bermanfaat.

No comments: