Monday 23 July 2007

~ My Precious ~

Alhamdulillah, Insyirah telah selamat dilahirkan melalui "caesarian operation" pada 27 Jun 2007, 12 Jamadil Akhir 1428H, Rabu jam 1.39 pagi di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru. Semoga Insyirah menjadi anak yang solehah, amiinnn.

Sekadar renungan, mudah-mudahan beroleh manfaat dari ayat di bawah ini dari Surah Al-Ahqaaf, ayat 15.

maksud ayat:

15. dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya Dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya Dengan menanggung susah payah. sedang tempoh mengandungnya beserta Dengan tempoh menceraikan susunya ialah Dalam masa tiga puluh bulan. setelah ia besar sampai ke peringkat dewasa Yang sempurna kekuatanNya dan sampai ke peringkat umur empat puluh tahun, berdoalah ia Dengan berkata: "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu Yang Engkau kurniakan kepadaKu dan kepada ibu bapaku, dan supaya Aku tetap mengerjakan amal soleh Yang Engkau redai; dan Jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke Dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya Aku bertaubat kepadaMu, dan Sesungguhnya Aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadaMu)".



Close-up Insyirah di hari pertama kelahiran.


Insyirah di samping Ummi :)

"... Ya Tuhan kami, anugerahkanlan kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati dan jadikanlah kami imam bagi orang yang bertakwa", Al-Furqaan, ayat 25

4 comments:

AsLiNa said...

Ana, alhamdulillah dah dapat baby.. Cutenya dia..tak sabar nak tengok baby Insyirah

Mimiamilia said...

ana,
bila nak sambung belajar?

Nihlah Insyirah said...

InsyaAllah, jangkaannya bulan 9 ni la.. kelulusan KPT dah dapat, cuma tunggu unconditional offer letter dari university saja, coz Ana punya IELTS tak lepas requirement University. Arini lepas ambil test IELTS, hopefully boleh dapat 6.5, doakan la yer :)

Anonymous said...

Na, pasal Insyirah tu, ko bg puting camna? selalunya dia org kata kalau dia org tak nak, mungkin sebab puting kot.... selalu dia org suggest guna puting yg warna kuning tu (doctor baby nye product).... depa cakap puting tu lebih kurang cam puting kita.....


- kak long -