Thursday 9 August 2007

Di hari ke-44 selepas bersalin


Alhamdulillah, hari ini Ana dah berada pada hari ke-44 selepas bersalin, hehehe, dah lepas tempoh berpantang. Sekarang Ana dah kembali berada di rumah sewa kat Taman Bukit Panchor, Nibong Tebal. Baru jer sampai semalam dengan ditemani mak. Harap kesihatan diri ni semakin baik dan juga Insyirah sihat dan tak nangis sangat :D , sebab ummi nak studi skit ni, kena amik test utk sambung belajar MSc.

Insyirah yang tidur di sepanjang perjalanan balik ke Nibong Tebal


Sabtu ni, 11 Ogos 2007, sekali lagi Ana kena ambil semula test IELTS sebab keputusan aritu, 6.0, tidak melepasi syarat University of Nottingham (dalam website tak cakap dengan jelas, dapat surat tawaran sementara baru diorang cakap nak 6.5), hanya lepas syarat Kementerian Pengajian Tinggi (KPT). Ana harap sangat dapat capai result 6.5, kalau tak, tak tahula macam mana nanti, mungkin kena buat rayuan kot :D (boleh ker tidak yer???). Harap rakan-rakan semua dapat mendoakan kejayaan Ana dalam test Sabtu ini yang akan dijalankan di Hotel Cititel, Penang under British Council. Insyirah pun jangan lupa untuk doakan Ummi k ;)





"Ya Allah, bantulah diri ini dalam menghadapi sebarang ujian dan halangan dalam kehidupan ini, khasnya ujian dan cabaran dalam menuntut ilmu. Bantulah aku dan rakan-rakan yang lain dalam usaha kami menimba sebanyak ilmu yang mungkin untuk mendidik umatMu di kemudian hari nanti. Bukakanlah hati kami semua dan tetapkanlah diri kami untuk sentiasa berusaha keras menimba ilmu keranaMu Ya Allah. Amiinn Ya Rabbal A'lamiin."

2 comments:

AsLiNa said...

kak as doakan ana lepas 6.5..go go u can do it..

Nihlah Insyirah said...

thanks kak as, tadi ana dah lepas test tu, ntahlaa,, rasa mcm ok skit dari haritu, tapi tak berani nak cakap apa2 la kan, hopefully boleh dapat 6.5