Monday 8 December 2008

Salam AidilAdha 1429H / 2008

Hari ini, 8 Disember 2008, merupakan AidilAdha yang kedua bagi Insyirah sekeluarga di perantauan. Kami juga sedang berada di musim sejuk di mana suhu di Nottingham sekarang ini kebiasaannya berada pada 1 hingga 5 darjah Celcius dan kadangkala di bawah tahap beku.. sejuk tu bagi kami.. huhuhuhu.. Ummi pun baru saja beransur pulih daripada batuk-batuk yang berlarutan semenjak 2 minggu yang lepas. Harapnya kesihatan kami sekeluarga beransur baik selepas ini.

Di kesempatan ini, sebagai manusia yang sering alpa dan terdedah dalam melakukan kesilapan, kami ingin mengambil kesempatan memohon kemaafan andainya ada salah silap dari segi tutur bahasa dan juga tindakan secara langsung ataupun tidak. Kami doakan sanak saudara dan rakan taulan semua bergembira di hari lebaran ini. Mungkin ada di kalangan kita yang bakal "menumbangkan" binatang ternakan sempena hari raya ini, semoga amal anda semua diberkati olehNYA dan tidak lupa, semoga kita semua dapat menghayati maksud di sebalik ibadah korban ini.

Pagi ini, Insyirah sekeluarga bersama-sama warga Nottingham Malaysian Community yang lain akan berkumpul di Noel Street Leisure Centre yang berdekatan rumah kami bermula dari jam 9.00 pagi untuk majlis rasmi sempena AidilAdha kali ini. Oklaa dulu yer, Insyirah beransur dulu untuk bersiap-siap ke majlis tersebut. Ok, jumpa lagi...

Salam AidilAdha buat anda semua, tanda anda sentiasa dalam ingatan kami sekeluarga :)

No comments: