Wednesday 9 June 2010

Mei 2010

Lama tak menulis dan banyak perkara yang berlaku bulan lepas yang lambat diabadikan di sini, huhuhu. Nak join contest2, Ayah suruh buat blog lain pula, katanya tak nak campur adukkan dalam blog ni. Tapi malas nak buat sebabnya blog yang ada ni pun tak terbela lagi lah kalau buat satu lagi blog.

Tarikh-tarikh penting yang sentiasa dalam ingatan dalam bulan Mei:

1. Awal Mei - Genaplah 6 tahun Tok Leha (emak Ayah) kembali kepada yang Maha Pencipta. Semoga Tok Leha ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan juga mudah-mudahan amalan kami di sini menjadi bekal pahala buat Tok Leha di sana.


2. Pertengahan Mei - Nuha genap setahun. Setahun yang lalu, Ummi selamat melahirkan Nuha secara normal (dengan bantuan suntikan epidural) pada hari Jumaat, 12:47 tengahari. Selamat Hari Lahir sayang. Semoga menjadi anak yang solehah penyejuk hati Ayah dan Ummi. Semoga Nuha membesar dalam iman dan menjadi pendokong agama seperti Ummu Sulaim @ Rumaisa bint Milhan. Gambar kat bawah ni diambil pada hari lahir Nuha, masa singgah makan kat kedai Ahmed lepas balik dari Birm Airport.




Scrapbooking at WiddlyTinks.com
Scrapbooking Ideas Photo Tinks by WiddlyTinks.com


3. 19 Mei 2010 - Kak Sha(host kami masa kami mula-mula menjejakkan kaki di bumi UK ini) berjaya melepasi viva untuk PhD nya thesis dengan kesalahan yang sangat kecil . Masih segar dalam ingatan saat-saat akhirnya yang sangat sibuk dengan urusan mengemas barang-barang untuk pulang ke Malaysia dan pada masa yang sama sibuk menyiapkan laporan thesisnya. Alhamdulillah selepas 3 tahun 6 bulan, beliau berjaya menghantar thesisnya sebelum kembali ke tanah air. Kemudian selepas sebulan setengah pulang ke Malaysia sudah dipanggil semula untuk viva. Semoga kejayaan kak Sha ini menjadi pendorong untuk Ayah dan rakan-rakan lain yang masih bejuang agar lebih gigih berusaha untuk menyiapkan PhD nya.




Gambar diambil dari FB Amrul dan diedit semula oleh Ummi.







1 comment:

Bibi Intan Suraya said...

salam kak ana...comelnya Nuha dgn bulu mata yg lentik tuu....;)

kAna..bb nak mintak tlg cikit ni...kalo kAna ada checklist atau apa2 tips before fly UK, mohon send kat bb via my email add: bb.intan.suraya@gmail.com

rasa mcm byk benda plk nak kena setel before fly..and dalam masa yg sama bb takut plk tertinggal apa2 benda yg penting..

ok kAna, tq naa...