Friday 1 April 2011

Tiket percuma Alton Towers :)

Alhamdulillah, pagi ini terima surat yang dinanti-nantikan. Bila nengok sampul surat jer, mulut tersenyum lebar bila nampak tulisan atas sampul surat tu. Yelah kan, macam kenal jer tulisan atas sampul surat tu sebab tu tulisan En Aziz:) Dah hampir 3 minggu kami tunggu surat ni, akhirnya dapat juga, alhamdulillah!
Apa isi dalam sampul surat ni? Hehehe...Jeng..jeng...jeng
Inilah isi sampul surat tu, 2 tiket percuma masuk ke Alton Towers Theme Park pada 5 Julai 2011. 

Kalau tak habis naik ride di Alton Towers tu dalam masa sehari, esoknya boleh naik lagi. Cuma kena bayar £5. Nengoklah camna nanti, kalau Insyirah dan Nuha (ke Ummi dan Ayahnya,hehehe) macam enjoy dan tak puas main, bolehlah fikirkan untuk pergi keesokan harinya pula:) Jarak Theme park ini dengan rumah kami sejam lebih jer kalau tak silap, taklah jauh sangat.

Macam mana kami dapat tiket percuma ini? Hehehe, inilah pertama kali dapat tiket percuma sepanjang duduk UK ini. Seronok tak ingat, yelah kan benda percuma, boleh jimat £79, siapa yang taknak kan?. Sebenarnya ramai jer kawan-kawan lain yang dapat tiket percuma ni, kami jer yang excited terlebih sebab pertama kali kan;) Yelah baru nak tahu cara ni bila dah hujung-hujung nak balik Malaysia dah. Alhamdulillah ada juga rezeki. Rupa-rupanya suratkhabar banyak buat iklan nak menang macam-macam tiket percuma nak masuk theme park, duduk hotel dll. Caranya hanya dengan perlu membeli surat khabar setiap hari dan kumpul kupon/token dalam surat khabar tersebut. Bila token yang diperlukan dah cukup, bolehlah isikan borang yang disediakan dan hantarkan ke alamat yang dikehendaki beserta dengan sampul surat kosong alamat sendiri beserta 1st class setem. 

Kami beli surat khabar "The Sun" ini hari-hari masa nak kumpul token nak dapatkan 2 tiket percuma ke Alton Tower:) Nampak tak iklan sebelah kiri surat khabar tu, "2 FREE TICKETS, WORTH £79". Harga suratkhabar ini 30pence jer. Kami perlu kumpul 9 token dari 14 token. Bila dah cukup 9 token yang diperlukan, lengkapkan borang dalam surat khabar dan hantar. 

Pada mulanya, kami tak terfikir pun nak pergi ke theme parks macam Alton Towers, Legoland dan macam-macam lagi di UK ini sebab anak-anak masih kecil dan mesti banyak ride yang tak boleh naik. So, macam rugi jer kalau pergi tapi tak boleh nak naik semua kan. Tapi yang ini bila ada orang nak bagi tiket percuma, apa lagi kan..pergi je laaa...walaupun tiket yang dia bagi tu hari Selasa, Selasa pun selasa lah kan. Janji PERCUMA :D Kami cuma teringin nak bawa Insyirah dan Nuha pergi ke Gullivers Park sebab kat situ ada Dora & Diego, tapi itu pun tak pasti lagi, sebab taknak jadi macam kat Disneyland Paris tahun lepas. Insyirah takut dengan karektor-karektor kartun yang besar-besar tu, huhuhu.

Kepada yang baru tiba di UK ini, rajin-rajinlah beli surat khabar dan boleh dapatkan banyak tiket-tiket percuma ataupun penginapan hotel yang murah-murah. Kira boleh jimat kos perbelanjaan percutian, dah alang-alang duduk sini, bolehlah pergi jalan-jalan sekali :)

No comments: