Thursday 1 December 2011

Gigi ke-2 Spongebob :)

Sejak balik Malaysia ini, sudah beberapa kali Ahmad demam. Kelmarin si Kakak Nuha baru sembuh dari demam sehingga tidak ke nursery dan semalam petang masa ambil Ahmad dari Nursery, pengasuhnya beritahu yang Ahmad pula demam. Dia perasan badan Ahmad panas masa tengahari selepas Ahmad bangun dari tidur. Katanya selalu aktif jer selepas bangun tidur, tapi semalam lembik sahaja. Macam lari berganti-ganti pula, passing baton. Selepas Nuha, sambung Ahmad pula. Harap-harap janganlah lepasni Insyirah pula demam.

Malam tadi juga baru perasan yang gigi ke-2 Ahmad hendak tumbuh di bahagian bawah. Gigi pertama tumbuh bahagian bawah masa Oktober lepas, masa Ayah dan Ummi tengah sibuk-sibuk bungkus barang nak bawa balik masuk kontena. Masa tu demam juga. Sekarang ini Ahmad semakin cergas panjat tangga rumah. Masa balik rumah Atuk Nenek hari tu baru pandai panjat satu anak tangga. Sekarang sudah semakin laju. Ahmad cukup suka main air. Ada satu pagi tu Ummi tengah ambil air sembahyang, laju je Ahmad merangkak ke bilik air main air. Habis lencun Ahmad dengan baju tidurnya.

Kini Ahmad sudah pandai tepuk tangan dan duduk sendiri selepas penat merangkak. Kalau dulu bila penat merangkak dia akan meniarap atau baring. Lagi 7 hari umurnya genap setahun. Cepatnya masa berlalu. Semoga Allah memberi kesihatan yang baik buat Ahmad dan menjadi anak yang cerdik, cerdas penyejuk hati kami sekeluarga.

No comments: