Friday 23 December 2011

Alhamdulillah, selesai sudah

Tahniah buat suami tercinta yang telah selamat menjalani vivanya hari ini, 23 Dec 2011. Viva yang bermula jam 9.30 pagi (5.30 petang waktu Malaysia) dan berakhir jam 11.45 pagi (7.45 petang waktu Malaysia). Alhamdulillah, Allah maha Mendengar doa hambaNya. Juga bersyukur kerana Allah memberi kesempatan buatnya untuk bersolat Jumaat di Masjid Portland di Universiti yang menjadi kegemarannya sepanjang hidup kami di bumi Robin Hood. 

Ummi menerima panggilan pada jam 8 malam (waktu Malaysia) ketika sedang membaca Al-Quran tetapi terputus kerana line yang kurang memuaskan. Hati mula berdebar-debar menanti panggilannya. Akhirnya, menerima panggilan kembali pada jam 8.10 malam dan mendengar perkhabaran gembira dari suami tercinta. Alhamdulillah, terima kasih ya Allah :) Lega kami kerana bebas daripada hutang dengan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT). Namun perlu diingatkan agar kejayaan ini dapat dimanfaatkan bersama untuk orang ramai. "Erti hidup pada memberi" seperti tagline saifulislam.com. Berilah sebanyak mungkin kepada mereka yang memerlukan.

Tahniah Ayah! Semoga kejayaan ini mendekatkan lagi diri kita kepadaNya. Jam 2 petang ini, pemeriksa akan memberitahu pembetulan yang perlu dibuat. Semoga tidak banyak yang perlu diperbetulkan. Apa pun alhamdulillah, Allah memudahkan urusan vivanya. Semoga Allah memudahkan urusannya seterusnya sehingga selesai dan pulang ke Malaysia dengan selamat.

5 comments:

Anonymous said...

Tahniah Ana dan keluarga.
Berbaloilah segala usaha.

K.Nas dan keluarga

Nurul said...

tahniah pak lah..n of coz for isteri n anak2 yg menemani..

kak cahaya said...

tahniah ajis dan ana jugak...dpt akak bayangkan perasaannya..sebak,senang,lega, gembira semua ada...
tahniah sekali lagi

MizWaR_SuLHaFaT said...

congrats paklah!

Nihlah Insyirah said...

Terima kasih K. Nas, K. Nurul, K. Cahaya & Myzwar :)