Friday 30 November 2007

Sekitar usia 5 bulan (27 November 2007)

Berjumpa lagi kita di ruang ini :). Alhamdulillah, usia Insyirah kini telah memasuki 5 bulan dan Insyirah juga telah berada di bumi Nottingham bersama keluarga selama 2 bulan. Minggu ni, Insyirah selsema sikit, biasala kalau dah selsema tu, asyik nak menangis saja semasa nak tidur. Tapi, Alhamdulillah, keadaan semakin pulih. Mula-mula Ayah yang demam dan selsema dulu, kemudian berjangkit pula pada Insyirah, nasib baik Ummi sihat wal-aafiat.. Kesian juga kat Ummi sebab tugasan dia banyak yang nak kena hantar sekarang ini.

Baru-baru ini juga, Insyirah dapat kawan baru di Nottingham ni, makcik Hana baru selamat melahirkan seorang puteri kepada pakcik Izzi sekeluarga yang diberi nama Suri Syahnaz (ejaan tak pasti). Hari Ahad lepas Insyirah ada melawat kawan baru Insyirah tu, tapi Ummi terlupa pula untuk bergambar dengan Suri pada hari tersebut. Selepas melawat Suri, kami sekeluarga ke Argos di bandar Nottingham untuk beli barang mainan Insyirah. Ummi belikan Insyirah barang mainan "Fisher-Price Link A Doos Playquilt, Gym, Duckies and Turtle", harganya didalam kemampuan Ayah untuk membayarnya. Permainan ini juga merupakan yang pertama Ummi dan Ayah beli sendiri. Insyirah tak main sangat mainan tu sekarang ini (lebih minat main jari sendiri), mungkin selepas ini Insyirah akan cuba main sendiri.


Mainan baru dan yang pertama kali dibeli Ummi dan Ayah.
Baru-baru ini juga, MakNgah Ani ada mengirim gambar sepupu Insyirah yang baru iaitu puteri kepada Paklong Nasir dan Maklong Idah yang diberi nama Nur Iffah Auni binti Jamal Abdul Nasir. Insyirah sekeluarga doakan Maklong Idah cepat pulih dan kembali sihat seperti sedia kala :). Ummi, Ayah dan Insyirah suka tengok gambar yang MakNgah Ani kirimkan, comel Iffah tu B-).

Nur Iffah Auni Binti Jamal Abdul Nasir
Insyirah rasa setakat ini dulu coretan kali ini. Minggu ini akan berlangsung Notts Games 2007 di University of Nottingham. Ayah akan bermain futsal dengan kawan-kawan NMC yang lain (gang postgraduate/veteran). Insyirah dan Ummi pula akan pergi tengok gerai-gerai yang bakal diusahakan warga NMC di Portland Building pada hari Sabtu ini (1 Disember 2007). Mungkin Ummi akan pergi tengok netball di padang Universiti nanti, sekiranya ada sesiapa yang datang Notts Games 2007, jumpa anda di sana nanti, InsyaAllah. Wassalam

No comments: