Thursday 27 October 2011

Order photobook secara online di UK & Malaysia

Sejak nak pulang ke tanah air ini, tiba-tiba rasa nak bukukan gambar-gambar kenangan sepanjang hidup di UK selama 4 tahun. Baru-baru ini dapat email ada promotion print 99 keping gambar dengan harga 99 pence dari snapfish.co.uk. Sebelum ini memang tak pernah pun print gambar sepanjang duduk Uk ini, simpan dalam portable hardisc je. Bila tahu promotion dari snapfish tu, gigih pilih gambar untuk print, hehehe. Lebih kurang RM5 untuk 99 keping gambar, murah sangat kan. Lepastu ada pula promotion 50% untuk buat photobook. Haritu dalam sibuk-sibuk membungkus barang nak balik Malaysia, sempat lagi curi-curi masa buat 2 photobook. Agak tensi juga nak menyiapkannya dalam jangka masa pendek nak kejar deadline, hehehe :) 

Harga photobook yang ditawarkan oleh snapfish.co.uk

Selain website snapfish tu, sebelum ini tahu photobox.co.uk juga selalu membuat promosi 50% untuk buat photobook. Baru ini ada sale 2 photobook untuk satu harga, tapi tak sempat nak buat sebab tiada masa nak ngadap komputer, pilih gambar dan design photobook camna yang kita nak. Ana pernah dapat free spiral photobook tahun lepas dari photobox. ni. Masa tu baru register dan dapat free photobook untuk setiap orang yang baru register. Kita cuma bayar harga pos sahaja. 

Harga photobook yang ditawarkan oleh photobox.co.uk

Penat jer dok kalut-kalut buat photobook kat sini (itu pun pilih yang ada sale 50% je:D), sebab katanya harga photobook di Malaysia agak mahal. Haritu baca kat blog kak Suzie yang dia buat photobook dengan harga RM88 untuk saiz photobook yang agak besar dari phototalkz.com.my. Harga RM88 tu harga masa promosi. Best-best, kiranya balik Malaysia nanti bolehlah sambung buat photobook dari phototalkz pula (jika ada sale). Iitupun jika ada masa lapang insyaAllah :)


Harga yang ditawarkan oleh phototalkz. 

Nota: Kalau buat photobook di UK, pada pendapat Ana kualiti kertas dari photobox lagi tebal berbanding snapfish :)

Selamat berphotobook:)

4 comments:

zafwah said...

teringin gak nak ada fotobook ni..tp xpernah pun survey..kalau nk order tu design kite kena wat sndr ke ana??

Nihlah Insyirah said...

aah design sendiri kak, yg ni order secara online, so murah sikit...kalau nak soh org design tu bleh gak kot, cuma mahal sikitlaa..

eh akak tak tido lagi ke?

zafwah said...

hahaha...ana...da terjwbkn nape akak xtdo lg kul 2pagi :p

norhanita said...

ana..
lama dh ada photobook ni kan? ita p 2 thn lepas masa training tuh..siap buat punya la byk...ahaha...ambik kesempatan sbb murah sgt2 kan..sini sekpg 50 posen..sana 99 kpg br 99 pence..huhu...bestnyaaaa