Saturday 29 October 2011

Bukti penghantaran thesis

Percaya atau tidak, inilah rupa bukti penghantaran thesis yang dikeluarkan oleh University of Nottingham selepas pelajar menghantar thesis PhD nya :D Kami sangat memerlukan resit ini untuk membolehkan pihak USM menempah tiket kapal terbang untuk kami sekeluarga kerana selagi thesis tidak dihantar, pelajar tersebut tidak dibenarkan pulang ke tanah air tercinta :D Syarat ini mungkin digunakan hanya kepada pelajar skim "fellowship" bukan pegawai tetap USM.

Bukti thesis sudah dihantar :)

Disebabkan resit ini sangat "simple", suami perlu mendapatkan surat lain daripada penyelianya untuk mengesahkan beliau telah menghantar thesisnya bagi memudahkan proses ketika lapor diri :)

25 Oktober 2011, Selasa merupakan tarikh thesis dihantar namun kami masih belum mendapat tiket balik kerana 26 Oktober, hari Deepavali pula. Pejabat cuti :) Bersabar lagi menunggu hari Khamis untuk pastikan pihak USM dapat menempah tiket kami sekeluarga pada 31 Oktober 2011. Setelah menunggu tiada balasan email dari pihak USM, kami menelefon mereka, namun jawapan agak mengecewakan apabila dinyatakan pegawai yang dikehendaki untuk menandatangani dokumen untuk membolehkan tiket kami ditempah sedang cuti. Allahuakbar! Dalam kami sibuk bersembang-sembang suami isteri, sama ada dapat atau tidak tiket pulang pada 31 Oktober ini, kami peroleh email dari USM yang menyatakan tiket kami telah ditempah. Alhamdulillah, syukur.

Semoga perjalanan pulang kami ke Malaysia dipermudahkan olehNya. Oh ya, jangkaan tarikh viva juga sudah diperolehi semalam walau thesis masih belum sampai ke tangan "examiner". InsyaAllah pada 23 Disember 2011. Semoga Allah memudahkan segala urusan, amin.


4 comments:

zafwah said...

cpt dpt tarikh viva tu..kirenye bln 12 nnt ajis gi sana balik la kn..

Nurul said...

tahniah pak lah sb dah anta thesis..gud luck in viva

areT said...

alhamdulillah

Cerita bonda said...

selamat pulang, ana..