Sunday 21 August 2011

Carian ayat di dalam Al-Quran dan Hadis

Sudah lama terfikir ada atau tidak website yang boleh mencari ayat-ayat tertentu di dalam al-quran dan hari ini Ayah Insyirah menjumpainya di dalam FB rakannya. Mungkin ada lagi yang lebih canggih yang kami tidak tahu, oleh itu jika sesiapa yang mengetahui website-website tertentu bolehlah berkongsi bersama.

Website yang dimaksudkan adalah website yang diambil dari UITM ini.  Terima kasih kerana berusaha menghasilkan laman web yang sangat berguna ini. Alhamdulillah, semoga Allah memberkati hidupmu di dunia dan di akhirat.
Sila klik gambar untuk ke link website. Sekiranya anda ingin mencari ayat al-quran tertentu, taip sahaja perkataan/frasa pada ruang "taipkan pertanyaan". Contohnya jika ingin mencari ayat al-quran berkaitan "sabar", taipkan sahaja "sabar" di dalam ruangan tersebut dan hasil cariannya seperti di bawah.

Hasil carian berjaya memaparkan ada 99 ayat yang berkaitan dengan sabar di dalam al-quran.

Mudah bukan? InsyaAllah selepas ini lebih mudah untuk kita mentadabbur ayat-ayat di dalam al-quran untuk digunakan dalam kehidupan seharian kita. Laman web ini juga sesuai untuk carian hadis juga. Semoga ianya bermanfaat insyaAllah.

Selamat berpuasa hari ke-21 ramadhan.

1 comment:

Anonymous said...

testinggg