Thursday 11 August 2011

Kisah seorang Kristian memeluk Islam

Teringat masa Atuk dan Nenek Insyirah di UK, Atuk Insyirah suka tengok rancangan Dr Zakir Naik ini di rancangan Islamic channel. Atuk Insyirah sangat kagum dengan beliau kerana ingatannya yang sangat kuat boleh ingat setiap ayat dalam al-quran dan juga dalam bible. Atuk Insyirah siap ambil gambar Dr Zakir Naik di tv dari telefon bimbitnya sebagai kenangan katanya, hehehe. Selepas mereka pulang, anak-anak di rumah asyik tonton kartun sahaja sepanjang hari, huhuhu.

Video ini menarik untuk dikongsi bersama. Subhanallah, Allahuakbar!. Dalam Islam mengatakan bahawa Jesus Christ / Nabi Isa alaihi salam bukan anak tuhan. Secara logiknya, kita semua  dilahirkan ke dunia ini pasti mempunyai ibu dan bapa tetapi kenapa Nabi Isa alaihi salam yang dilahirkan tanpa bapa tidak diterima sebagai anak tuhan? Lebih kurang gitulah bunyi persoalannya.

Ana agak tertarik dengan salah satu hujah Dr Zakir Naik yang mengatakan "jika kamu menganggap Jesus Christ alaihi salam sebagai tuhan (silap sebut, sepatutnya anak tuhan) sebab dilahirkan tanpa bapa, bagaimana dengan Nabi Adam alaihi salam yang dicipta tanpa ibu dan bapa. Tentunya Nabi Adam alaihi salam lebih hebat dari Jesus Chris??"

Setelah mendengar hujah-hujah Dr Zakir Naik, akhirnya hamba Allah ini  percaya bahawa Jesus Christ/Nabi Isa alaihi salam dan Nabi Muhammad S.A.W, kedua-duanya adalah pesuruh Allah. Alhamdulillah.

Mari kita dengar lagi hujah Zakir Naik di video ini.



Semoga Allah memudahkan segala urusan hamba Allah tersebut dan semoga Islam yang diterimanya memberi sinar bahagia buat dirinya di dunia dan di akhirat, insyaAllah.

No comments: