Wednesday 3 August 2011

Mari bertadabbur, mesti TONTON !

Terdengar video ini yang dikongsi oleh Ayah Insyirah di facebook yang diambil dari rakan sekolahnya. Alunan merdu bacaan surah Al-Mulk oleh Mishary Raashed beserta terjemahan secara grafik. Terasa betapa kerdilnya diri apabila melihat kerajaan Allah yang maha agung.



Kadang-kadang diri ini tidak begitu merasai makna ayat-ayat Al-Quran walaupun membaca terjemahannya. Tetapi bila menonton video ini terasa maksud ayat-ayat itu lebih mudah difahami dan dirasai. Adakah kerana hati ini sudah gelap?! Kena usaha lagi untuk bersihkan hati dan tingkatkan amal.

Ana mohon agar Allah sentiasa bukakan mata hati kita untuk memahami isi kandungan Al-quran seterusnya memberi kekuatan kepada kita untuk melaksanakannnya.. amiin.

4 comments:

Bibi Intan Suraya said...

thanks kak Ana for sharing this video, sgtt tersentuh bila menghayati dan cuba memahami isi kandungannya. Semoga kita semua semua mendapat hidayah dari Nya.

salam Ramadhan utk kak Ana sekeluarga.

BB

Zuliana said...

ada share kat fb x..tak dpt nak tgk kat cnie la..

Nihlah Insyirah said...

Amin.Salam ramadhan untuk bibi sekeluarga juga.

Kak Lia, ana takde share di FB, tapi Aziz ada share. Kalau kak lia tak dapat nengok kat sini, cuba buka link youtube ini,
http://www.youtube.com/watch?v=4okU6XqIcNg&feature=player_embedded

Cerita bonda said...

Tq Ana, byk sgt ruang kosong dlm hati tak terisi dgn alquran..bila fahami terjemahannya, baru lah tersentuh hati..besar pengertian ayat2 dlm al quran