Wednesday 28 September 2011

Ahmad mula merangkak & melambai tangan

Akhirnya, setelah hampir sebulan mengangkat bont*tnya, hari ini 27 September 2011, lebih kurang jam 5.40 petang (waktu UK) Ahmad sudah mula merangkak ke hadapan walaupun masih diperingkat amatur :) Kebiasaannya meniarap dan bergerak secara mengundur sahaja. Apa yang memaksa Ahmad merangkak ke hadapan? Semuanya disebabkan hendak pergi ke arah Ummi yang berada di bilik air yang sedang memandikan Insyirah dan Nuha, hehehe. 

Selain itu hari ini juga Ahmad sudah pandai meniru aksi melambai tangan. Jika di suruh babai, Ahmad akan melambai tangannya meniru aksi Ummi atau Ayah atau si kakak-kakak yang mengajarnya :)

Alhamdulillah, semoga Ahmad terus membesar sihat dan cergas seperti kanak-kanak lain dan menjadi anak soleh penyejuk hati kami sekeluarga, amin.

Setiap anak adalah unik dan mereka mempunyai carta tumbesarannya yang tersendiri. Jika Insyirah dahulu tidak merangkak, terus sahaja duduk, berdiri dan berjalan. Manakala Nuha pula mula merangkak di usia 8 bulan lebih tetapi sudah mula mengangkat bont*tnya sejak berusia 7 bulan. Ahmad pula mula merangkak di usia 9 bulan dan 19 hari :)

2 comments:

areT said...

alhamdulillah Ahmad dah merangkak:)yay!

Nihlah Insyirah said...

alhamdulillah kaktie...semakin panjanglah langkahnya sekarang ni :D