Monday 12 September 2011

Tragedi Raya 2011

Aidilfitri tahun ini tidak seperti tahun-tahun lalu. Disebalik kegembiraan meraikan hari raya, tiba-tiba kami di sini dikejutkan dengan 2 berita sedih yang agak memilukan pada hari raya yang ke-4, 2 September 2011. Dua kematian pada hari yang sama agak mengejutkan. Ibu mertua kakak meninggal dunia pada pagi Jumaat, jam 6.30 pagi di hospital dan diikuti dengan kematian sepupu (sebelah Ummi Insyirah) yang terlibat dalam kemalangan pada jam 2 petang, sehari sebelum majlis akad nikahnya. Rasa terkejut dan sedih sangat mendengar khabar berita ini, tambahan pula sepupu yang meninggal ini rapat dengan kami sekeluarga. Majlis pernikahannya bertukar menjadi kenduri arwah.  Ajal maut, jodoh pertemuan adalah ketentuan Ilahi. Allah yang lebih mengetahui segalanya. 
Sebelum ini hanya membaca kisah orang lain sahaja, tetapi bila anggota keluarga sendiri yang terlibat, terasa lemah tidak berdaya. Rasa macam tidak percaya apa yang berlaku. 

Kami di sini hanya mampu berdoa semoga Allah menempatkan mereka di kalangan orang-orang yang beriman dan mengampunkan segala dosa-dosanya. Salam takziah dari kami sekeluarga di sini. 

2 comments: